Cookies Wij gebruiken cookies om de website optimaal te laten functioneren en om in te spelen op de informatiebehoefte van onze bezoekers. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met het plaatsen van cookies. Lees meer hierover in onze privacy- en cookieverklaring.
Bij van Bruggen, ondernemer, ervaring, Prokx

Van lang gekoesterde wens naar ondernemende toekomst…

28-11-2017

Een lang gekoesterde wens ging in vervulling toen het pand aan de Wechelerweg in Diepenveen voorbij kwam. Paula en Axel van Bruggen deden mee aan een challenge, maakten een bestemmingsplan en kwamen met het beste concept; een theehuis voor de nieuwe wijk. Daarmee was Theehuis Bij van Bruggen begin 2017 een feit.

 

Paula en Axel, beide geboren en getogen Deventernaren, hebben een webshop in koffie en thee. Uitbreiding met een theehuis was dus een logische keuze. Paula: ‘’Het is de proeftuin van onze webshop.” Bij van Bruggen is een groot modern pand. Een gezellige huiskamer, een thee winkel, een vergaderruimte voor zakelijke bijeenkomsten en cursussen, een ruimte voor feestjes en partijen; Bij van Bruggen heeft het allemaal. “Theehuis dekt niet altijd de lading. Zelf zeggen we ‘Bij van Bruggen’. ‘’

 

Inmiddels is Bij van Bruggen een centraal punt voor de toekomstige bewoners van de in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk achter het pand. Inloopavonden, informatiedagen en ontmoetingen tussen nieuwe buren worden georganiseerd. Axel: ‘’Buren ontmoeten elkaar op een informatieavond en wisselen telefoonnummers uit. Een paar weken later zie je ze op het terras zitten. Ook mensen die op een zonnige dag even op de bouw gaan kijken, strijken daarna neer bij Bij van Bruggen.’’

 

Paula en Axel hebben meteen in het begin besloten dat ze de personeelsadministratie beter konden uitbesteden. Paula: ‘’je kunt niet een theehuis runnen, de webshop bijhouden, de telefoon opnemen en de administratie zelf doen. Je moet keuzes maken. Wij moeten ons richten op de core business.’’

 

Door de ondersteuning van Prokx kunnen Paula en Axel zich bezighouden met hun toekomstplannen. Axel: ‘’Er is hier nog zoveel mogelijk. We willen nog veel meer met eten doen en het meer zelf gaan maken.’’ Maar Bij van Bruggen wil geen standaard broodjeszaak worden met filet americain en carpaccio. Paula: ‘’We zijn innovatief met smaken. Met diverse producten nieuwe combinaties maken waarvan mensen zich niet bewust zijn dat het heel goed bij elkaar past. Onderscheidend en toegankelijk zijn voor iedereen, dat is het doel.’’

 

De kracht van Bij van Bruggen? Gastvrijheid en oneindige mogelijkheden. Hetgeen waar ze goed in zijn willen ze niet uit het oog verliezen en daarnaast vinden Paula en Axel het belangrijk dat ze dicht bij zichzelf blijven.

 

Benieuwd hoe Prokx uw onderneming kan ondersteunen? Klik dan hier!

Deel dit artikel